Thursday, September 30, 2010

Suka minum nescafe?? Saye memang suka..arwah tok wan saye pun suka. Ni serius, saye tak tipu. Mak dan ayah saye tak minum nescafe jadi kat rumah kami memang takkan ada stok minuman ni, tapi kalau arwah tok wan nak datang rumah je, mesti kena beli sebab arwah tok wan tak minum teh boh atau kopi che' Nah. Beliau minum NESCAFE saja.

Bagus ke minum benda alah ni??? Kat sini ada sedikit fakta dan beberapa pandangan saye tentang NESCAFE


The Good!
  • It tastes awesome! Well ni mungkin pandangan saye secara personal.
  • Keeps your awake. Its a stimulant.
  • Coffee has a mild diuretic effect. means more trips to the bathroom.
  • Can increase your mental performance and ability to focus
  • Ada antioksida kan..awet muda!

The Bad!
  • Can cause irritable Bowel Syndrome.
  • It is a stimulant so obviously there are short term side effects such as restlessness, insomnia etc.
  • In the long term, coffee has been linked to Osteoporosis
  • Coffee is diuretic. Hence can increase dehydration.
  • Coffee is not addictive but can cause caffeine withdrawal syndrome (headaches, lethargy etc)
  • Kencing berbau hahaha

Tapi ada satu lagi fakta atau juga mungkin rumor daripada kawan saye.

Me :wei ko xkasi aku mnum nescafe nape ???
Kawan :hurm ak xtaw lar btol ker x...
Me : nape ???
Kawan : tp ak pernh dgar pmpuan mnum byk nscafe mudah mndul.
.sbb kndungan cafein dlm tue tggi..tp ak pown xtaw jgak...ntah btol ntah x..
Me :huhuhu btol ke ni??
Kawan : mgkin btol mgkin x..btter dont...
Hahaha kawan saye ni mungkin telah menakutkan para perempuan di luar sana. Tapi dah cakap pulak yang ni bukan fakta yang terbukti, ni cuma cakap-cakap dari mulut ke mulut saja. Jadi terpulang lah. Dan saye?? Saye masih menjadikan nescafe sebagai teman saye berjaga sampai pagi=)

~Next test is OB, need to study rite now~


No comments: