Wednesday, June 2, 2010

Mi maggi, cepat dimasak, sedap dimakan????

Hidup saye macam orang bujang....

Oppsss memang saye bujang kan, bilakah masanya saye bernikah?. Hari ni jadual kerja sangat terbaik. Masuk pukul 4 petang, balik 10.30 malam. Terbaik ke? Hahaha sumpah saye suka. Sebab pertama saye boleh bangun lewat-selewatnya. Sebab kedua saye tak perlu opening. Jadi kerja saye tak rumit sangat.

Hari ni customer memang tak ramai, biasalah weekday pulak. Paling ramai mat-mat arab dan mat-mat negro. Memang diorang ni penggemar setia sundae kot.

"How much is oreo McFlurry?" -gila kuat mat arab tu cakap dengan aku. Terkejut den.
"4.05, sir." - gila sopan aku membalas.
"Ok, gimme 3, err how much?."
"12.15..."
"It's so cheap, r u sure?"
- hek eleh mamat ni, murah salah, mahal salah. Tapi takpe lah itu tandanya dia banyak duit.
"I give u rm13. Keep da change ya."

..........................


Opsss beralik kepada cerita orang bujang tadi, saye mengerjakan lunch dengan makan maggi telur mata. Sangat enak dimakan panas-panas. Emm emmm sedapnya.






- sediakan bahan secukupnya-



- Walaupun belum sedia untuk dimakan, tetap nampak enak-



- telur mata terpecah.....tapi tetap enak T__________T


Tengok bukankah kehidupan saye sangat macam orang bujang?????

No comments: