Friday, February 19, 2010

desperation smell

Can we trust someone from Internet, I mean chatting at YM then when he ask you to go out are you will going?. Hmmm, here some from what I get today...

aiReL .: awk kua sorg tau
aiReL .: sy mls nk kua rmai2

farah_reza: apsal lak
farah_reza: u leh jamin ke safety i
farah_reza: klu kua bedua je ng u

aiReL .: perghhh
aiReL .: u mst percya kt sy

farah_reza: ermmm

aiReL .: klo x caya awk blh pegang ic sy nnt
aiReL .: amik la

farah_reza: ne tau u ni pervert ke

aiReL .: kunci moto sy ke
aiReL .: hahaha
aiReL .: amacam?
aiReL .: pervet pe plak ni?
aiReL .: ingat sy ni trok sgt ke

farah_reza: hahaha
farah_reza: kan skg byk kes perogol dri internet

aiReL .: awk ni ape la
aiReL .: sy bkn 1st time kua ngan org
aiReL .: huhuhu

farah_reza: ea a 2
farah_reza: who knows rite

aiReL .: klo sy rogol org da lama sy kne tangkap

farah_reza: eh????

Huh, he said this is not first time he dating with someone, Let digest, he definitely spend a lot of time chatting and ask girl 2 hanging up with. So probably he's a pervert, hahahaha. So I'm absolutely not going out with him. For my future sake at least.

But there a some desperation smell here.

Wednesday, February 17, 2010

Holiday.....

what is my recent activities??? It just a normal question for myself. So what is my really recent activities ya??? erm let check this out.

11 Feb 2010

  • Bangun awal daripada biasa, basuh baju dan bilas kering-kering.
  • Habis kelas tanpa berlenggang itik terus pergi stesen komuter Serdang, beli tiket dan balik kampung
  • Dugaan saye pada hari tu, erm tren delay 2 jam dan asyik diganggu oleh abang celcom yang nak bagi sim card percuma.

12 Feb 2012

  • Bangun pagi ni sangat special kerana bunyi real tone alarm from my mak. Hahaha memang canggih kan.
  • No activities but hang up, hang up and hang up.

13 Feb 2010

  • Best time ever. We make a bunch..........its soooo cute

14 Feb 2010

  • Today is soooooo special cuz its my aniversary with S. Even I dont even know about our status rite now, but I just enjoy having time with him together.

15 Feb 2010

  • Do nothing just sit back and watching tv all day long

16 Feb 2010

  • Make a new hairstyle and got a lot of comment.
  • " Comel lah"
  • "Macam kucing je" (how come??)
  • "Smart"
  • "Ingatkan siapa tadi"

That's my recent activities about 6 day I'm in holiday. Bosan kan.

Friday, February 12, 2010

love story

We were both young when I first saw you
I close my eyes
And the flashback startsI'm standing there
On a balcony in summer air
See the lights
See the party, the ball gowns
I see you make
your way through the crowd
And say hello,
little did I know
That you were Romeo, you were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go,
and I said
Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes
So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet 'cause we're dead
if they knew
So close your eyes
Escape this town for a little while'
Cause you were Romeo,
I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
I was begging you please don't go
and I said
Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes
Romeo save me, they try to tell me how to feel
This love is difficult,
but it's real
Don't be afraid, we'll make it out of this mess
It's a love story baby just say yes
Oh ohI got tired of waiting
Wondering if you were ever coming around
My faith in you is fading
When I met you on the outskirts of town,
and I said
Romeo save me I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head? I don't know what to think
He knelt to the ground and pulled out a ring
And said, marry me Juliet
You'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad, go pick out a white dress
It's a love story baby just say yes
Oh, oh, oh, oh'Cause we were both young when I first saw you
what do u feel when u heard dis song???
  1. rasa macam nak bercinta
  2. macam mengarut je lagu ni
  3. nahhh, love totally mess

yes love is totally mess, argghhh bosan

Tuesday, February 9, 2010

ayat-ayat cinta


Saye baca satu artikel tentang "9 tanda jodoh anda". Sangat tertarik :)
1) Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.
Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2) Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.
Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3) Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan.
Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini.
Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4) Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita.
Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan.
Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.6. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung.

5) Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar.
Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama.
6) Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar.
Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita.

7) Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut.
Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita.

8) Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya.
Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu.

9) Mimpi

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi.
Dari sudut pandangan saye
1) Bersahaja
Dia - memang sangat bersahaja
Saye - selalu cover-cover
2) Senang bersama
Dia - saye tak tahu.
Saye - sangat senang, sangat enjoy tapi kadang-kadang jemu;)
3) Terima seadanya
Dia - mungkin Ya
saye - some certain thing I can approve him
4) Sentiasa jujur
Dia - Pernah tipu saye
Saye - Pernah tipu dia
5) Bekerja sama
Dia - Saye tak pasti. 80% yes
Saye - Sukar kot Hahahah
6) Memahami diri kita
Dia - sangat memahami.
Saye - ahhh man what should I say unpredictable
7) Tampilkan kelemahan
Dia - Tentunya tidak. Egonya kalah KLCC
Saye - Kalau ego dia setinggi KLCC, saye sampai langit ke 7 ahakz
8) Kata hati
Dia - Hatinya pasti mengatakan saye adalah yang terbaik. Tapi mungkin tidak.
Saye - Malangnya hati saye bisu hahahah. Satu hari nanti saye akan ajarkan bahasa isyarat untuk hati saye berkata, dialah yang terbaik.
9) Mimpi
Dia - hehehe no comment
Saye - no comment too

menghitung hari

Selasa, rabu, khamis.........
salasa, arba'a, khamsah.........

Mahu balik kampung

Mahu jejakkan kaki ke FTS

Mahu jumpa my superb cool mak

Mahu jumpa my hero ayah

Mahu jumpa my sweeeeeettttt sista

Mahu jumpa nizam ahmad (tak mahu kasi apa-apa title, suka gaduh dengan saye)

Mahu jumpa notty nephew and manja niece

Mahu jumpa semua ma lovely family


Rindunya pada diorang semua. Sebenarnya cuma jasad saye je ada kat sini tapi hati saye awal-awal lagi saye dah hantar balik kampung.

"bila nak balik?" soalan dari my sis
"thursday, after class...nape?"
"tak de pape, cepat a lek acik dah boring ni."

"nanti dah balik kampung kita jumpa eh" request saye pada S

"Baby was born." sms dari A
"can't wait to see him" reply saye dengan excitednya.

"mak nanti masak sedap-sedap eh" request saye untuk mak



Hehehe makin tak sabar saye nak jejakkan kaki ke FTS.

Monday, February 8, 2010

anak-anak sekarang

Aisshh tengok budak-budak zaman sekarang ni, memang terlebih anjakan paradigama la. Memang tak sama dengan zaman saye masa budak-budak dulu. Banyak perbezaan dari pelbagai segi, contohnya:

1) Perasaan

"Yusri, yusri t teman kite g taman eh, main buaian." nada manja sambil gadis comel (darjah 1) meraih tangan temannya itu.
-ni cerita kawan saye yang tinggal di Rawang semasa menjemput adik beliau balik sekolah. Hehehe Rasa-rasanya masa saye darjah 1 dulu perkataan "couple"pun tak tahu, kalau nak "couple" lagi la jahil:)

2) Teknologi

Nokia, Sony, Samsung, Iphone, Bla bla bla
Cakap je apa pun jenama handphone, mesti budak-budak zaman sekarang tahu. Malah ada yang lebih cekap berbanding kamu. Baru talefon belum lagi PS, laptop (pinjam laptop papa) macam-macam lagi la.

3) Gaya

Diorang memang takkan kalah dari segi gaya.(huh budget betul)
" Mane boleh pakai seluar sekolah sendat-sendat ni"

"Boleh la mama, baru la smart seluar skinny."

-Ini perangai cousin saye yang berumur 9tahun. Mungkin motto hidupnya gaya, mutu dan keunggulan.

Banyak lagi perbezaan sebenarnya. Misalnya dari segi percakapan, budak-budak ni dah pandai cakap "wtf???" "bullSh*%" dan sebagainya....

Mungkin impak arus modenisasi..............

Saturday, February 6, 2010

zaman dulu-dulu

Masa zaman kecik-kecik dulu, apa permainan yang selalu anda main??. Pernah main mak-mak tak? ataupun nama saintifiknya main pondok-pondok. Tak pun main kawin-kawin ke, apa-apa jela. Saye dulu pun selalu main permainan yang mencabar ni. Hahaha. watak yang selalu saye pegang ialah sebagai kakak. Dulu tak nak jadi mak sebab jatuh la standard saye, so kakak should be ok. Saye sebagai kakak sulung merangkap mama sekali. Permainan ni sebenarnya nampak biasa tapi sebenarnya ia ada maksud yang sangat simbolik. Siapa yang pernah main pondok-pondok mesti ada sifat keibuan. hahahaha. Contohnya:

" Kakak nak kua g kedai ni, jge adik leklok."

" Shhh adik jgn nangis, Shhhh..."

" Eh syg demam ye...mkn ubat ye..."

Ada banyak lagi contoh-contoh ayat penyayang yang akan terkeluar kalau kita main permainan ni. So kalau anda nak uji sejauh mana tahap penyayang anda @ nak uji bersediakah anda untuk menghadapi alam rumah tangga, sila main pondok-pondok.

Friday, February 5, 2010

mimpi sedih~by farah ahmad

Wake up early in da morning today to switch off da alarm hahaha. Memang saye tengah mimpi baiiikk punya masa alarm bunyi. Geram kot.

babak #1

Saye jalan laju-laju menuju ke arah bank CIMB. (Mungkin nak keluarkan pitih kot, saye pun tak pasti.) Oh baru teringat saye pakai baju kurung kale pink. Awwww (tak pernah ada dalam senarai pun)

babak #2

Saye pegang sampul besar warna coklat dan berada di pejabat pos. (hahaha memang pelik ni, mcm mana saye boleh ada kat sini pulak).

babak #3

Abang kat kaunter panggil saye. Suruh saye cop sampul coklat yang saye pegang tu (memang kena cop ke kalau nak hantar surat eh?). Tiba-tiba dia cakap saye dah masuk kelab gitar. (apa ke pelik ni, ada ke kelab cam tu kat dunia ni??)

babak #4

Saye dah tak ingat. Hahahaha

kesimpulannya

Mimpi saye memang aneh. Tapi bila fikir balik ni mungkin gara-gara mendengar kisah classmate yang "BF" nye pandai main gitar kot. Kalau CIMb bank masuk dalam mimpi saye memang tak hairan langsung sebab saye dengan mesin ATM CIMB memang tak dapat dipisahkan lagi.

Thursday, February 4, 2010

bad news

Hari ni saye terima berita buruk lagi. Haih....sedihnya...Patut give up ke. Result teruk sangat-sangat.
" Rileks la, maybe Dr ulang test lg. Ramai dapat result teruk." - NSL
" Banyak main sangat, dah la tu jgn nak sedey2. Next time do ur best."- S
" Sabar la, lain kali wat yg terbaek k."- my sis

Agaknya kalau A tau, apa yang dia akan cakap eh???.

Sometimes its ok if we cant read others mind.~

Wednesday, February 3, 2010

just picxa!



hujung minggu yang happening. Jalan-jalan pusing taman.


Monday, February 1, 2010

Test week is start

Today is quite hectic, studying till 4 am with half opened eyes. Aisssh, its all my own fault, who asking to make a last minute study. Damn it urself.!!!!.......Tapi buat baik dibalas baik, tidur lambat dibalas bangun lambat. hahahaha. Whatever it is, I just hope microecon test is not hard as expected
.............................................................
Last nite I was dream about S. And of couse it just a ordinary dream, don't get me wrong ok. S if u read this I hope u'll dream about me back. Wink Wink ;)